Pocket & Prassel 3.0

Här kommer då mina svar till Pocket & Prassel 3.0



Favoritgenre?

Fantasy är den genre jag läser främst. Men kan läsa vanliga romaner, ungdomslitteratur, science fiction osv. också. (Det beror på mitt humör.) Jag har en djup förälskelse till vampyrer (dock inte Twilight då chansen att jag får de när jag fyller finns).

  

Favoritförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?)

Har egentligen ingen. Gillar Terry Goodkind och Andreas Roman väldigt mycket för att nämna två. Saknar böcker av båda, men Goodkind läser jag enbart i inbunden form...

  

Genre eller författare som du är nyfiken på?

Många. Kan inte säga någon på rak hand bara för det, men jag är öppen för det mesta.

  

Genre eller författare som undviks på liv och död?

Deckare (med vissa undantag som står i mina bokhyllor) och dystopier... och Franz Kafka.

  

Läser du andra språk än svenska?

Engelska går lika bra som svenska. Kan även hantera både tyska, danska och norska...

  

Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst?

Jag för tabell över alla mina böcker, så ja, och jag är villig att maila den om det är intressant.

  

Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker?

Om jag ska ge bort en bok så köper jag alltid en ny (om mottagaren inte begär annat) och jag föredrar även att få nya böcker själv.

  

  

Eventuella allergier?

Inget att bry sig om...

  

Favoritgodis?

Choklad (dock inte mörk), annars gillar jag vingummi och annat också. Bara inte lakrits eller viol... gärna surt.

  

Naturgodis - ätbart eller oätligt?

Nästan lika gott som vanligt godis.

  

Favoritsnacks?

Snacks som i chips? För i så fall blir mitt svar cheeseballz (eller hur de stavas), men äter nästan allt i den genren. Popcorn är gott och likaså nötter, gärna chili.

  

Kaffe eller te? Vilken smak?

Inget av de.

  

Kryddar helst med?

Använder inte kryddor så ofta då jag inte lagar någon direkt mat, de kryddor jag använder har jag redan. Men jag tycker om att baka. Muffins är en favorit.

  

Vad tycker du verkligen inte om?

I godisväg? Lakrits.

I matväg? Lök och peppar.

I övrigt? Spindlar.

Däremot, om det kan vara till hjälp, så tycker jag väldigt mycket om pasta och nudlar.  

  

Annat...

Om jag kommer på något framöver eller om En bok om dagen uppdaterar frågorna ytterligare så kommer jag göra likadant med detta inlägg. Annars vet jag inte. Feel free to ask, I won't bite. ;)


Kommentarer
Postat av: Hemliga pocket och prasselvännen

Vad grymt att du har en lista över alla dina böcker. Du kan använda e-mailadressen nedan för att maila din boklista till mig! När jag kollat igenom den kanske jag frågar lite mer.



[email protected]



adressen är giltig i en månad. sen får jag skapa ny

2009-08-23 @ 18:28:15
Postat av: Snöfrid

Hemliga: Vilken mystisk mailadress... :P Men jupp, ska genast skicka den!

2009-08-23 @ 19:22:58
Postat av: c@ttis

Hej syster! Allt väl med dig hoppas jag. Snöat in på Sims 3, kunde inte låta bli =) Hmm men är lite velande till den, skulle bli perfekt o kominera Sims 2 o 3 :P Kramissar

2009-08-23 @ 20:24:40
Postat av: Hemliga pocket och prasselvännen

hej det är en temporär mailadress som forwardar till min vanliga adress. allt för att inte avslöja mig :)



men jag kunde inte öppna listan, har inte excel. kan du kanske skicka som pdf?



tack

2009-08-23 @ 21:30:11
Postat av: Snöfrid

Cattis: Jo, allt är bra. Simsfreak... :P



Hemliga: Jag har faktiskt inte så jag kan göra om det till pdf-fil på den här datorn... men jag kopierade över det (lite halvslarvigt, hoppas du har överseende) till ett Worddokument. Hoppas det fungerar. ^^

2009-08-23 @ 21:44:09
Postat av: Hemliga pocket och prasselvännen

wordfil ska gå bra. men den har inte kommit än.



[email protected]

2009-08-24 @ 09:21:13
Postat av: Snöfrid

Hemliga: Jag hade visst fått tbx den... lyckas inte skicka den.

2009-08-24 @ 14:39:24
Postat av: Snöfrid

Hemliga: Det står att du inte kan ta emot en så stor fil... men ska fixa till en mindre storlek på andra datorn, skickar den så fort jag har gjort det. :P

2009-08-24 @ 14:42:36
Postat av: Hemliga pocket och prasselvännen

Japp, nu fick jag den. GRYM lista. har inte gott igenom än men såg att en av böckerna jag klurat på inte var med. toppen. Och så hittade jag en ätbar sak idag som jag tror kommer att passa. jojomensan!



2009-08-24 @ 16:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0