Bokfrågor...

Bokfrågor som jag fann (om än lite sent) hos Fia. Sånt är alltid roligt att svara på!


Vilken bok i dina hyllor har du haft längst?
Det har jag ärligt talat inte en aning om…

Vad… läser du just nu? läste du senast? ska du läsa sedan?
Just nu läser jag Ondvinter av Anders Björkelid. Har precis läst ut Du och jag, Marie Curie av Annika Ruth Persson och ska sedan läsa Doktor Proktors tidsbadkar av Jo Nesbø och Mystiska Milla och Sjustjärnan av Unni Lindell & Fredrik Skavlan.

Vilken bok verkade alla utom du gilla?
På västfronten intet nytt, jag tyckte verkligen inte om den boken. Sen förstår jag inte heller det underbara med boken Blod av Åsa Anderberg Strollo.

Vilken bok intalar du dig själv att du ska läsa?
Alla klassiker jag äger…

Vilken bok som kommer ut inom ett år kommer du prioritera att läsa?
Jag vet faktiskt inte.

Sista sidan: läser du den först, eller väntar du tills det är dags?
När jag var yngre läste jag den alltid först, men nu väntar jag.

”Författarens tack”: slöseri med papper och bläck, eller intressant?
Ibland kan det vara intressant. Men för det mesta tycker jag nog att det är slöseri…

Vilken karaktär skulle du vilja byta plats med?
Jag vet inte… det finns så många. Men Sofia Hattman (ur Det levande slottet av Diana Wynne Jones) skulle jag gärna byta med!

Vilken/vilka författare, som du inte redan har läst, vill du läsa?
A.J. Lake, Cornelia Funke och Niklas Krog är väl några…

Vilken/vilka böcker i dina hyllor har du haft sedan du gick i skolan?
Då jag fortfarande studerar så blir det… alla.

Vilken/vilka böcker har fått följa med dig på flest resor?
Nu när jag tänker på det så har jag tagit med mig en ny bok/författare nästan varje resa av någon underlig anledning. Men jag antar att Barb & J.C. Hendee är en av dem som är mest berest.

Fanns det någon obligatorisk läsning som du hatade i skolan, men som visat sig vara riktigt bra tio år senare?
De böcker jag läste i skolan för tio år sen tyckte jag om, för då var jag precis tio år och fick välja själv.

Stephen King eller Anne Rice?
Jag har inte läst något av Anne Rice ännu så det får bli King.

Begagnade eller sprillans nya böcker?
Sprillans nya om jag får välja.

Har du sett en film som visat sig vara bättre än originalet, det vill säga boken?
Nej, inte än i alla fall.

Finns det någon vars boktips du alltid lyssnar på?
Tror knappast det går att hitta någon vars boktips man alltid lyssnar på… men jag lyssnar ofta på Fia och Amelie. Sen finns det ju en hel bunt andra som dyker upp med jättebra boktips ibland också.

Rekommendera en bok eller en serie:
Häxorna av Roald Dahl och Molly Moons fantastiska bok om hypnos av Georgia Byng.
Noble Dead-serien av Barb & J.C. Hendee.


Kommentarer
Postat av: Amelie

Trevligt att höra att du lyssnar på mina boktips! Nu blev man riktigt glad :)

Tänkte också passa på att sno fråge-listan..

2009-12-19 @ 11:16:28
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Amelie: Det var så lite, du har ju så bra smak så då måste jag lyssna ;)

Gör så! ^^

2009-12-19 @ 15:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0