Nytt år och Nya löften

Nu sitter man alltså här igen och väntar in ett nytt år. År 2010 står för portarna. Tänk att det gått hela tio år sedan man satt och väntade på 2000-talet och eventuella datorkrasher osv. som troddes skulle medfölja... men se mina datorer funkar lika bra fortfarande!
Jag har ett par nyårslöften att ge, men först lite annat;





Tack för det fina paketet min hemliga bokvän! Verkligen jättefint! Älskar den ljusstaken med älvan, så underbar. Den passar perfekt i min fantasybokhylla ;) tillsammans med de andra älvorna.
Marianne är en klar favorit och de tog snabbt slut. Gulligt kort och söt liten hund, den hänger numer på mitt skrivbord.
Har faktiskt inte hört talas om någon av böcker. Ska bli spännande och roligt att läsa!


Tack även till Lotta! Oxå ett fint paket och jättefint kort! Egengjort? Svart silkespapper var paketen inslagna i, dock var jag så ivrig med att öppna att jag helt missade att fota de innan jag rivit av allt papper... det satt en liten snöflinga på ett av paketen, den ligger numer på mitt skrivbord ^^
Godiset var jättegott och anteckningsboken så fin att jag vet inte vad jag vågar använda den till. Kanske dikter passar..?





Jag fick även lite andra julklappar. Firade med mina föräldrar på julafton, skönt med en lugn och mysig jul framför tv:n tycker jag. Sedan på juldagen var vi och firade med farmor och senare på annandagen var brorsan med familj här. Förutom klapparna på bilden (fråga gärna om ni inte ser vad det är för några grejer) så fick jag tekoppar (som jag kommer dricka varm choklad i!), pengar, en väggkalender med motiv ur anime Fullmetal Alchemist och två cd-skivor med FM Static.
Hoppas ni fick en massa fina klappar ni oxå!

Har varit ute och tagit en massa foton på snölandskapet vi fått. Men jag har inte hunnit ladda in de i datorn ännu, ska försöka komma ihåg att visa något/några kort i början av året.

Gott Nytt År!

Mina nyårslöften är:
- Läsa minst 40 böcker (vissa av er läser långt över hundra, men det är jag rädd att jag inte klarar)
- Bara sötsaker på fredagskvällar och lördagar
- Varje månad läsa en bok som vunnit eller nominerats till World Fantasy Award - det kommer ett eget inlägg om det senare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0