Köpt på Bokrean!

Precis hemkommen från årets bokrea och för er nyfikna läsare kommer här en lista på vad som inhandlats!

 

Emily Rodda

Tårarnas sjö

Råttornas stad

Den lömska sanden

Fruktans berg

Odjurets labyrint

 

Jim Kelly

The Coldest Blood

 

Diana Wynne Jones

Det Levande Slottet

 

Derek Landy

Skulduggery Pleasant

 

Fiona Kelly

Skumma affärer

Högt Spel

 

Maud Mangold

Fågelhjärtat

 

Esbjörn Jorsäter

Teckna Fantasy

 

Anne Willan

Kokkonsten

 

Sammanfattningsvis blir det alltså 13 böcker. Ganska roligt då tretton faktiskt är mitt favorittal. ^^


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ah, D. W. Jones! Jag älskade "Det levande slottet" när jag var liten - fast då hette den "Trollkarlens slott".



13 är för övrigt mitt favvonummer också, och fredagen den 13:e är min lyckodag. ;)

2009-02-25 @ 19:33:29
Postat av: Martina

Och av en outgrundlig anledning försvann mitt namn från den där kommentaren...

2009-02-25 @ 19:34:27
URL: http://etthemutanbocker.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Martina: Jag såg den animerade filmen förra året och kände mig tvungen att läsa boken. Roligt att höra att jag gjorde rätt som köpte den. ^^

Även roligt med en till person som inte förknippar 13 med otur.

2009-02-25 @ 19:45:02
Postat av: Lotta

Ja, Det Levande Slotter kan även jag rekommendera. Har läst alla 3 böcker som finns i "Slott"-serien (dock på engelska) och älskar dem verkligen.



Många bra böcker du fått tag på, hur orkade du släpa hem allt det... :D



Har inte handlat några böcker ute i affärerna än, men på nätet har jag gjort en del riktiga fynd. En av böckerna jag köpte; Richard Mathesons Bloodlines, som normalt kostar 600 kr, fick jag för 85 kr och den var både Signerad och numrerad! Vilket kap eller hur?! Nej, nu ska även jag fylla i Pocket & trix listan och fota alla böckerna jag handade, ska du göra detsamma kanske? Alltid kul när du lägger ut eller skickar bilder ;)



Kram

2009-02-25 @ 20:50:03
URL: http://deliquate.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Lotta: Vänta nu, tre böcker? Serie?! Tusan, då måste jag alltså ha tag i två till! XD

Jag bar en del i min axelväska och sen bar farsan resten ;) så det var inte så tungt...

Ja, det låter verkligen som ett kap! Imponerande!

Tänkte inte på att ta kort på böckerna och nu har jag ju ställt in alla i bokhyllorna... kan fota de imorgon och skicka det till dig. ^^



Kram

2009-02-25 @ 21:22:40
Postat av: Ann

En annan har ju köpstopp sedan i höstas. ;-) Men trots det blev det två böcker över Internet. Bibliotekskatten Dewey och Slumdog Millionaire.

2009-02-26 @ 18:34:27
URL: http://annbookwormbooks.wordpress.com/
Postat av: Ann

Sorry fel url på förra inlägget. Mig hittar du hädanefter antingen på bokbloggen itsread eller om du vill läsa mitt svamliga jag på: http://itsabout.bloggsida.se/ eller

2009-02-26 @ 18:37:42
URL: http://itsread.bloggsida.se/
Postat av: Snöfrid

Ann: Tror ärligt inte jag skulle klara av ett köpstopp :P

Tack för nya adressen :D ska genast ändra i länken osv. ^^

2009-02-26 @ 19:31:23
Postat av: Ann

Hittade inget spännande på rean och det kan vara så att jag har de böcker jag vill ha efter höstens köporgie. Och nu, nja, det är ju inte ens mars och två böcker har jag beställt utöver all kurslitteratur. Skulle tro att köpstoppet tar sig en annan vända - rätt som det är. Nästa bibblabok att läsa är den avslutande delen om Eragon och hans drake Saphir - Brisingr... - av Christoper Paolini, den har du väl läst?

2009-02-27 @ 15:06:13
URL: http://itsread.bloggsida.se/
Postat av: Marianne

Skulduggery Pleasant är rolig, många sköna repliker där.

Jag (och antagligen du också) är för gammal för att tycka att storyn är spännande, men det spelar liksom ingen roll.

Om du känner någon 11-12-åring kan det nog vara läge för lite högläsning :-)

2009-02-27 @ 15:36:51
URL: http://marremakro.blogspot.com/
Postat av: Marianne

Glönde ju: Jag har pluggat statistik tillsammans med Esbjörn Jorsäters syster Marit. Hon är också extremt bra på att teckna. Nu jobbar hon på SCB och illustrerar ibland deras utredningar.

2009-02-27 @ 15:40:13
URL: http://marremakro.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Ann: Nej, tänk jag har faktiskt inte läst nån av Christopher Paolinis böcker ännu. De två första har stått i bokhyllan sen andra delen gavs ut, men det har inte blivit av att läsa de. Får försöka ändra på det! ^^



Marianne: Hoppas mest att boken ska vara rolig. Spänningen har jag ingen större förhoppning på. :P Jag har en brorsdotter på snart 8 år så henne kan jag läsa högt för.

Nej, men så roligt! Då kan man kanske säga att du är en bekant till familjen Jorsäter ;)

2009-03-01 @ 09:56:53
Postat av: Shadow.

Det verkar som om att du har hittat riktigt bra fynd på bokrean ^^ Vet inte var du bor, men om du någon gång är i en stad där Pocketshop finns så rekommenderar jag starkt att gå dit på bokrean. De har 25% rabatt på ALLA böcker, både svenska och engelska, skönlitteratur och fakta. Mycket uppskattat ^^

2009-03-01 @ 20:26:35
URL: http://naryasweden.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0