Bokkedjan: nystart

Fjärde Bokkedjan och sen är jag ifatt!

Vingklippt ängel av Berny Pålsson. Här får vi följa en flicka med många och svåra problem som går längs en lång och krokig väg med många vägkorsningar på väg mot en nystart i livet. Från biografier till… skräck!
Carrie av Stephen King handlar även denna om en flicka med problem och är dessutom min favoritbok av denna författare. Men Carrie väljer att svänga av vid en av vägkorsningarna, för henne är Hämndens väg självklar. Flickor och problem, hämnd och… kidnappningar!
Vit slav av Richard Owen. Här ser vi också en flicka, Kim. Hon blir kidnappad och tagen till en ö av brottslingen Kane, allt för att hämnas på hennes far. Efter sju år i fångenskap kommer så chansen för Kim att fly och hon tar den utan att tveka. Om vi sen går från kidnappning till grövre brott… mord!
Spår i snön av Sharon Sala, här har vi ingen flicka. Men en kvinna. Hon lägger inte så mycket tankar på hotelserna hon får via posten, men när kvinnor börjar hittas mördade och deras utseende stämmer med hennes eget känner hon sig inte lika säker längre.

Haha, jag fick in ett eget tema ser jag. Tjejer. Hoppas ni inte blev för chockade över att jag faktiskt läser deckare. *s*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0