Bokkedjan: överflöd

Här kommer den tredje Bokkedjan!

Grottbjörnens folk av Jean M. Auel. Överflöd, för mig, inom den litterära världen finns det mycket av. Men om jag ska hålla mig till överflöd i böcker så väljer jag denna då jag anser den ha ett överflöd av detaljer och beskrivningar. Berättelsen ska föreställa att utspela sig för väldigt länge sedan, alltså… forntid!
Krigarhjärta av Henrik Larsson ger en känsla av att utspela sig i en parallell forntid. Pojken, Erik, för mina tankar till en annan pojke i en annan serie… Pug!
Magikerns lärling av Raymond E. Feist, här får vi följa Pug och hans kompis Tomas när de dras in i kampen mot ondskans mörka krafter. När jag ändå är inne på ämnet… magi!
Harry Potter av J.K. Rowling. De flesta vet väl redan vad denna serie handlar om, Pojken som överlevde Lord Voldemorts förbannelse. Magi för alltid mina tankar till denna berättelse.

På så sätt var man alltså klar med ytterligare en kedja idag. Inte lika snygga och utförliga som Hans kedjor, men de får duga tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0