Bokkedjan: utanförskap

Nej, jag ligger efter igen! Femte Bokkedjan kommer här!

 

Monsterflickan av Stefan Ljungqvist. Här träffar man flickan Mira som upplever ett enormt utanförskap, inte bara i skolan utan på flera sätt även i samhället. Lite av en mardrömshistoria vilken för mina tankar vidare till... just mardrömmar!

Mardrömsakademien av Dean Lorey vilken handlar om en kille med skolproblem som blir erbjuden en plats på Mardrömsakademien. Jag har inte läst den här boken, men jag skulle vilja. Den här boken påminner mig en aning om... Potter!

Harry Potter av J.K. Rowling. Jag har redan använt den här boken en gång tidigare, men det kan inte hjälpas. Från en magiska skola till... en magisk tjej i en skola!

Sabrina-böckerna som handlar om en tonårshäxa som måste klara av vardagliga tjejproblem samtidigt som hon tränar till att bli en fullfjädrad häxa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0