En liten bokenkät

Hittade denna hos Bokhora och hänger gärna på!

 

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs. snabbt efter boken kommit ut)?

Köper de flesta böcker i pocket, väntar in pocketformat om boken är nyutkommen. Men jag kommer iaf köpa andra boken av Julia Sandström i inbundet när den kommer ut. Annars köper jag som sagt främst pocket. De är så resvänliga osv.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?

Skulle gissa på att det är Virginia Andrews och Robert Jordan... Stephen King ligger nog på tredje plats tillsammas med lite andra fantasyförfattare. Uppdatering: Höll på att glömma, David Eddings ska ligga delad etta författarinnan.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?

Me and Mr Darcy av Alexandra Potter. Det var Calliope som tipsade mig om denna. Boken står för tillfället (tillsammans med två till böcker av samma författarinna) på min önskelista på adlibris.

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?

Julklapparna till fyra familjemedlemmar. Vindarnas ö av Elisabet Nemert, jPod av Douglas Coupland, Mannen från Barnsdale av Dick Harrison och Molly marsvinsälvan av Daisy Meadows.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?

Nix.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?

Krigarhjärta av Henrik Larsson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0