Bokrecension - Punkindustriell hårdrockare med attityd


Punkindustriell hårdrockare med attityd

Louise Halvardsson



Amanda experimenterar med sprit och sex, hårfärg och droger. Det är inte så lätt att vara ung i en vanlig svensk småstad. Att försöka hitta sig själv, stå för sina åsikter och stå emotgrupptrycket.


En speciell bok som är skriven på ett självupplevt vis, dock ingen självbiografi.

Personligen kunde jag känna en stark koppling till huvudkaraktärens osäkerhet och sökande efter sin egen identitet. Hon börjar gymnasiet, ännu okysst och ofrälst inom alkoholens värld, med ett hopp om en slags nystart.

Berättelsen är väldigt stark i sig och skapar många olika känslor.

Jag tycker det är en bok som man inte får missa att läsa. Rekommenderas till tonåringar från omkring 16 och uppåt som fortfarande söker sig själva eller känner att de inte riktigt passar in med alla de andra fåren.


Betyg: ****


Kommentarer
Postat av: Bea

Hoppas allt är bra med dig idag :D

2009-06-12 @ 23:55:36
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: Hemlig

Hej, det är den hemlige bokvännen! Har du någon lista på böcker du redan äger? Kan du isåfall maila mig på [email protected]. Mailen är nyss skapad å har ingenting med mitt riktiga namn att göra... =)

2009-06-14 @ 10:20:32
Postat av: Snöfrid

Hemlig: Som jag nämnde i inlägget Sommarpåse Lyx (http://fantasy03.blogg.se/2009/june/sommarpase-lyx.html), jag för tabell över mina böcker. ;P Så visst, den kan jag skicka! ^^

2009-06-14 @ 12:07:01
Postat av: Hemlig

Oj, missade visst den! =)

2009-06-15 @ 21:11:17
Postat av: Vanjavit

Åh! Den ska jag snart läsa! Det är roligt att hitta andra som gillar böcker!

2009-06-17 @ 18:38:26
URL: http://coordinateheart.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Vanjavit: Ja, visst är det! Hoppas du kommer tycka om den då :)

2009-06-22 @ 15:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0