En liten bokenkät

Senaste enkäten från Bokhora.se!


Senast köpta inbundna bok: Det blir faktiskt senaste fem inbundna, vilka är följande; Kitty vid Vampyrernas grotta av Carolyn Keene, Mirakelflickan av Gayle Friesen, Krock med det förflutna av Deb Loughead, Spår i snön av Sylvia McNicoll och Fem på snugglarjakt av Enid Blyton. Jag hittade dem billigt i en secondhand (inte ett märke i någon av dem!).
Senast köpta pocketbok: Inget kan stoppa Rebel! Av Willo Davis Roberts och köptes samtidigt med de fem ovanstående.
Favoritgenre: Fantasy, helt klart! Men gillar även skräck. Läser dock det mesta, gärna ungdomsböcker när jag inte har så mycket ork över.
Ultimata längden på en bok: Det beror helt på boken.
Favoritbokhandel: Science Fiction Bokhandeln och adlibris.se

Favoritbibliotek: Stadsbiblioteket...
Favoritplats att läsa (i hemmet): Soffan (om den inte är upptagen), annars sängen eller min fåtölj.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Har nog ingen direkt, läser där jag befinner mig. Blir väl för det mesta att jag letar upp en soffa eller liknande om jag kan annars kan jag lika gärna sätta mig ner på marken. Men jag läser en hel del medan jag går också.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: David Eddings, Virginia Andrews, Michelle Paver, J.R.R. Tolkien och Brian Jacques.
Bästa lässnackset: Choklad. Äter dock inte särskilt ofta när jag läser.
Bästa läsdrycken: Saft eller läsk. Dricker dock inte heller särskilt ofta när jag läser.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Helst ska det vara tyst (naturens egna ljud har jag inget emot) annars går musik bra.
När på dygnet läser du helst? När jag känner för det, just nu har det blivit mest på kvällarna.
Bästa bakfylleläsningen: Då läser jag nog inte...
Bästa kollektivtrafikläsningen: Vad som helst fungerar bra tror jag.


Kommentarer
Postat av: Lustigkulle

Någon gång ska jag smaka på Fantasy-genren. Har läst Tolkien men inget annat. Har du ett bra tips till en förläst 60+-tant? Det får inte vara för lättsmält då trättnar jag.

2009-06-12 @ 08:27:06
URL: http://lustigkulle.wordpress.com
Postat av: Snöfrid

Lustigkulle: Jag skulle väl rekommendera David Eddings böcker i så fall, de är ganska mustiga och det finns en hel del så det är ingen större risk att de tar slut fort. Min farsa läste och uppskattade de väldigt mycket :)

2009-06-12 @ 10:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0