Kanske skulle man flytta en bok i taget..?

Vi håller på att flytta om och greja en del nu här hemma. Det ska tapetseras om och lister ska bytas osv.

Jag lyfte en hög innehållande nio böcker för att hyllan de låg på skulle flyttas. När jag sedan ska lägga tillbaka böckerna uppepå nämnd hylla så snubblar jag till och den översta boken, vilken är I'm the Vampire, That's Why i pocketformat, hoppar ner och hugger mig i foten! Aj, vad det gjorde ont! Tillråga på allt visar det sig att det blivit två små jack, ett i pärmen och ett i ryggen. Hur kunde jag låta detta ske?

Strök ömt boken över dess sår och la sedan försiktigt upp den på sin plats igen. Sen svor jag tyst över min stackars ömmande fot...


Kommentarer
Postat av: Ann

Du påminner om mig ;-)

2009-03-29 @ 17:08:48
URL: http://itsread.bloggsida.se/
Postat av: Snöfrid

Ann: På planet att tappa böcker på fötterna? Då kanske både du och jag borde vara lite mer försiktiga ;P

2009-03-29 @ 19:56:47
Postat av: Ann

Flytta böcker gör jag lite av och till och med flera i högen samtidigt så de ligger liksom inte still. Oftast nå'n som dröser ner, särskilt med en katt som knäar en när en minst anar. Å så tänkte jag mer på vårdandet av böckerna samtidigt som att hoppa på en fot och tänka aj aj aj. Numera drar jag undan fötterna fort som attan, för vad det än må vara när jag känner det glida mig ur händerna...

2009-03-29 @ 21:15:32
URL: http://itsread.bloggsida.se/
Postat av: Angelika V.

Aj, stackars bok och fot!

2009-03-30 @ 13:02:25
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Ann: Haha, oki. ^^ Hoppas jag oxå lär mig att dra undan fötterna :P

2009-03-30 @ 16:03:43
Postat av: Lotta

Stackars fot, det händer mig också hela tiden - böcker gillar väl inte fötter helt enkelt.



Vad kul att ni ska göra om. Visst är det skönt när allt blir nytt och fint - funderar på att måla om mitt sovrum... får se hur det blir med det.



På tal om nytt så kommer vi förmodligen att ha en pool på tomten i sommar. Det har bara tagit 10 år sedan vi först bestämde oss för att skaffa en. Bättre sent än aldrig i och för sig.



Hoppas du inte tappar fler böcker på fötterna i fortsättningen. Jag vet att det tar emot (vem vill "gå flera omgångar"), men bär färre böcker så minskar risken för fotskada och böckerna håller sig hela och fina längre. Fota gärna lite i röran och när det är klart. Kram

2009-03-31 @ 14:30:12
URL: http://deliquate.blogg.se/
Postat av: Boktokig

Stackars foten och stackars boken!



Ja, det är nog svårt att lyssna på ballader när man läser en deckare. Det skull nog bli en helt annorlunda bok.

2009-03-31 @ 18:03:44
URL: http://boktokig.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Lotta: Mm, jag får väl försöka att bära lite färre böcker åt gången. ^^'

Va roligt med en egen pool! Önska vi kunde ha det, men vår tomt är tyvärr lite liten för nåt sånt.

Tapetseringen står just nu på paus... får se när den blir av, kanske efter resan till Danmark. :P

Visar foton när det är klart ;)

2009-04-03 @ 17:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0