Monster på Scenen!

   

Igår kväll var jag och en kompis på konsert med Lordi!
Det var jättehäftigt, om än ganska lite folk. Trodde faktiskt det skulle varit fler.
Biljetterna kostade 250 kr och det var de värda. Musiken var super och de showade även en del på scenen vilket gjorde det hela roligare. Kommer de tillbaka till Sverige så tänker jag definitivt gå och se de igen!
Konserten var ungefär tre timmar lång och första 40 minuterna togs upp av Fatal Smile. Ett svenskt band som varit med som förband till Lordi under deras världsturnering nu.

Ber om ursäkt för de dåliga korten, de är tagna med mobilen så det blev ganska smått och suddigt tyvärr.

Kommentarer
Postat av: boksnoken

När Lordi spelade i min hemstad för nåt år sen satt vi på min mammas balkong och lyssnade :-) . Då hade de precis vunnit schlagerfestivalen och våra barn ville gå och se dem, men vi ville inte ta barnen med på rockfestival med en massa fulla ungdomar (utomhusfestival som pågick hela helgen). Så för oss var det ett bättre alternativ att sitta på balkongen och lyssna :-) . Billigare också, men såklart inte lika kul.

Gillar du fler finska band? Minns att du gillade Sturm und Drang också :-) .

2009-03-27 @ 20:53:21
URL: http://boksnoken.wordpress.com
Postat av: Snöfrid

boksnoken: Jag såg nog bara en onykter kille på den här konserten... med vissa svårigheter att hänga med i musiken så att säga :P

Om jag minns rätt så är väl HIM finskt? De tycker jag väldigt mycket om oxå! :) Nightwish är även de favoriter, fast tyckte bättre om Tarja som sångerska.

2009-03-28 @ 11:02:46
Postat av: boksnoken

Jag som är från Finland har aldrig tyckt speciellt mycket om finsk musik, men nuförtiden finns det ju en hel del bra finska band. Jo, HIM är från Finland. The Rasmus också, gillar du dem?

2009-03-29 @ 16:42:54
URL: http://boksnoken.wordpress.com
Postat av: Snöfrid

boksnoken: Kanske är det ibland svårt att riktigt uppskatta banden från sitt eget land? Jag har lite svårt med svenska band istället, men några börjar jag ändå hitta som jag gillar.

Vet faktiskt inte om jag hört nåt av The Rasmus... nåt jag borde ändra på kanske? :P

2009-03-29 @ 17:03:52
Postat av: Snöfrid

uppdaterat: har nu lyssnat igenom The Rasmus skiva "Black Roses" och jag kan meddela att jag tycker om de. ;)

2009-03-30 @ 10:09:45
Postat av: boksnoken

Kul att du fick ett nytt band att gilla! :-)

Jo, det kan nog vara så att man har svårt att uppskatta "det egna" ibland. Nu när jag har varit borta från Finland i mer än 10 år så uppskattar jag mitt hemland mer än jag gjorde när jag bodde där och jag känner mej på ett sätt mer finsk nu än vad jag gjorde då. Men samtidigt har jag blivit mer och mer svensk under årens lopp. Egentligen har jag det ganska bra som kan vara både och :-).

2009-03-30 @ 20:28:07
URL: http://boksnoken.wordpress.com
Postat av: Snöfrid

boksnoken: Japp, tack för tipset! :)

Låter verkligen häftigt att tillhöra två länder. Min dröm är att flytta till Danmark, så kanske kommer även jag att tillhöra både och sen. ^^

2009-04-01 @ 13:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0