Fantasyklubben - maj 09

En ny bok av älskade Pratchett låg i brevlådan imorse!

Carpe Jugulum av Terry Pratchett
tjugotredje delen i Skivvärlden.
Baksidetext: Mektiger Hafre kunde inte ha valt en sämre tid att bli präst. Han trodde att han skulle komma till bergsriket Lanker för en enkel, religiös ceremoni. Men nu har han hamnat mitt i ett krig mellan vampyrer och häxor, och han är inte säker på att det finns en rätt sida.
De kämpande häxorna är den unga Agnes, som bokstavligt talat är kluven till allt, Viväcka Vitlöök, som försöker kombinera magi med blöjbyten, Nanna Ogg, den allvetande - och Mormor Vädervax, som råkat i en riktig knipa.
För vampyrerna är intelligenta. De låter sig inte påverkas av stupida vitlökskurer, eller av att man går fram till ett fönster, tar tag i gardinerna och utbrister: "Inte vet jag, men är det inte en aning kvavt härinne?" De har stil och eleganta västar. De har kommit upp ur kistorna och kräver en bit av framtiden.
Mektiger Hafre ber sina böner, men han önskar att han hade en yxa.

Kommentarer
Postat av: Angelika V.

Ah, den fick jag också i brevlådan här om dan! Har dock inte börjat läsa den än för har andra böcker jag läser just nu..

2009-06-01 @ 10:06:46
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Angelika: Haha, va roligt ^^ Har oxå andra böcker att läsa ut först så den får vänta.

2009-06-02 @ 08:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0