Jag vill ha!

Idag ramlade höstens nyhetstidning från Science Fiction Bokhandeln ner i brevlådan. Finns alltid så himla mycket spännande i deras tidning. Av böckerna i denna är jag bl.a. nyfiken på följande;

Svenska titlar
Genom dina ögon – Stephenie Meyer
Vampyrens märke – P.C. Cast & Kristin Cast
Törst – Richelle Mead

Engelska titlar
Pride and Prejudice and Zombies – Jane Austen & Seth Grahame-Smith
Sense and Sensibility and Sea Monsters – Jane Austen & Ben H. Winters
The Magicians – Lev Grossman
Graceling – Kristin Cashore
Shadowmagic – John Lenahan
Monster Hunter International – Larry Correia
Nekropolis – Tim Waggoner
Nightwalker – Jocelynn Drake
Blood Memories – Barb Hendee
The Reformed Vampire Support Group – Catherine Jinks
The New Vampire’s Handbook – Joe Garden & Janet Ginsburg
Emily the Strange Vol 1

Skulle nog helst läsa de tre översta titlarna på engelska också, men jag är inte säker på vad de heter på engelska och är lite för lat för att orka kolla upp det just nu. Har förövrigt ökat min läsning av litteratur på originalspråket (när det är engelska) och jag måste säga att jag mer och mer föredrar engelskan framför svenskan… lite lustigt egentligen då svenska är mitt modersmål. Borde jag inte föredra det då?
För övrigt står det att de i år kommer finnas i monter A02:42Bokmässan och att temat ska vara skräck och vampyrer! ;)


Kommentarer
Postat av: Bokomaten

Tacksamt tema.:-) Gissa om jag kommer hänga i deras monter någon timme, minst.:-) Ett par av de titlar du listar har jag redan köpt in till skolbiblan och någon har jag redan läst faktiskt. Hoppas så vampyrtrenden ska hålla i sig här bland mina elever...:-)

2009-09-09 @ 13:29:42
URL: http://bokomaten.blogspot.com
Postat av: Snöfrid

Bokomaten: Trevligt, en skolbibbla med "riktig" litteratur! ;) Bra att ungarna får lära sig om allt viktigt här i världen, som vampyrer och andra bludsugande varelser.

Kommer troligen hänga ett långt tag i deras monter jag oxå. Om inte annat så för att göra de svåra valen av vilka böcker som ska få följa med hem.. :)

2009-09-10 @ 20:07:37
Postat av: Kerstin

Jag kastade mig i vanlig ordning över tidningen när det damp ner i brevlådan hos mig också häromdagen. Så mycket böcker man vill ha - och så lite tid och pengar...

2009-09-10 @ 23:51:24
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Lotta

Och har du sett de nya söta importprylarna från japan! Kamonohashikamo Platypus young ones är oemotståndliga, måste påminna mig själv om att jag inte har plats för fler mjukdjur just nu. Ah, så mycket att köpa, så lite pengar!



Kram

2009-09-11 @ 07:28:59
URL: http://deliquate.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Kerstin & Lotta: Nej, ekonomin är ju sorgligt nog inte en lika stor bokmal som man själv...

Plyshisarna är verkligen urgulliga! Men Lotta du vet ju hur mitt rum ser ut, har inte riktigt plats här heller. ^^'

2009-09-11 @ 15:09:35
Postat av: Amelie

Genom dina ögon heter The host på engelska.

I övrigt finns den recenserad i min blogg, om du vill veta mer om den :)

2009-09-20 @ 10:10:24
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Amelie: Tack för info! Har läst recensionen, blir definitivt till att läsa den boken ^^

2009-09-22 @ 18:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0