Kurslitteratur kan oxå vara roligt!

Ja, i alla fall när kurslitteraturen innefattar en bok som ska vara skriven innan 1930. Det är nämligen vad jag har i uppgift att läsa i min nuvarande engelska-kurs.
Funderade först mellan Pride and Prejudice eller den hederliga och gastkramande Dracula. Men så dök plötsligt en film upp i huvudet på mig, en film som jag sett nu ca tre gånger då den gått på TV. Hade för mig att den var byggd på en bok och i så fall ville jag mer än gärna läsa den (filmen är väldigt bra!).
Hittade och beställde boken på adlibris för inte mer än 19 ynka kronor. Titeln? The Importance of being Earnest av ingen mindre än Oscar Wilde. ;)

Om ni är nyfikna så har ni direktlänken till boken här!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Oj, vad sugen jag blev på att köpa! Jag älskar filmen! När jag hade sett den ville jag verkligen läsa boken, men den fanns inte på bibblan och sedan glömde jag bort den.. Jag kanske slänger iväg en beställning nu! :D

2009-09-07 @ 21:47:04
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Snöfrid

Linnea: Det tycker jag absolut att du ska göra! ;)

Själv ska jag försöka få tag på filmen oxå, för skojs skull.

2009-09-07 @ 22:05:11
Postat av: Kerstin

Nu blir jag nyfiken - vad pluggar du? Själv har jag läst litteraturvetenskap i tre år och jag misstänker att det är något åt det hållet ;)



Jag kan ju också säga att jag ger tummen upp på alla tre böckerna - tre stora favoriter hos mig!



(Och efter att ha kommenterat tre av dina inlägg på ungefär lika många minuter så inser jag att jag har en ny blogg att följa - trevligt!)

2009-09-10 @ 23:53:42
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Kerstin: Just nu har jag bara tagit ett par enskilda kurser som jag läser på distans. Men till våren tänker jag påbörja min examen i Svenska :) jag gillar språk, och har jag tur så blir det kanske en och annan bok att läsa då med.

Roligt att du gillar min blogg så pass att vill följa den! Tackar så mkt ^^

2009-09-11 @ 15:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0