Tillfälligt slut

Hur kan det komma sig att just den boken jag behöver till min svenskakurs är tillfälligt slut överallt? Övningsboken till den har nästintill alla, men jag ska ha själva kursboken... det sista jag hörde var att den även var slut på förlaget, vilket inte låter riktigt klokt!
Jag trodde att jag hittat ett ex. hos bokextra.se - där stod att den fanns i lager, men så instället för att boken dök upp så fick jag häromdagen ett mail där det stod att "den är tillfälligt slut och beräknas komma in igen i vecka 7". Jo tack! Jag har tenta i vecka 8 så det känns ju lite sent.
Såg ett begagnat ex. någonstans, men det var lite småtrasigt med inrispade namn osv. i så det kändes inget vidare att köpa. Kalla mig petig, men jag föredrar även min studielitt. i någorlunda gott skick.


Kommentarer
Postat av: Annika

Har du provat att söka på kurslitteratur.se?



Förresten, vilken bok är du ute efter? Jag har läst någon svenska kurs och har du tur så står just den boken i min bokhylla.

2010-02-03 @ 19:29:48
URL: http://alkb.se
Postat av: Emma

Jag har aldrig kunnat förstå hur lärarna tänker när de skapar sina kurslitteraturlistor, har också ett par böcker i vår som är helt omöjligt att få tag på.



Mitt tips är att kolla på sidor som inte är renodlade bokhandlar, cdon.com har räddat mig ett par gånger. Lycknis.com kan ha ett par exemplar kvar ibland av böcker som andra bokhandlar sålt slut på. Hoppas det löser sig, det är retligt när man inte får tag på böckerna man vill ha

2010-02-03 @ 20:20:45
URL: http://boktrad.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Annika: "Funktionell svensk grammatik" (den röda kursboken, det var tydligen viktigt enligt läraren) av Maria Bolander. Jag börjar tro på mirakel om jag får tag i den, jag lovar :P



Emma: Nej, man tycker lärarna borde kolla upp litteraturen lite bättre. Antingen finns inte boken att få tag i eller så kostar den mer än ens inkomst tillåter.

Lycknis.com var nytt, ska ta en koll :) om inte annat kanske de har kurslitt. jag behöver framöver. Tack för tipset!

2010-02-03 @ 22:15:41
URL: http://fantasy03.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0