Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kuipers



Livet på en kylskåpsdörr
Alice Kuipers


På väg ut genom dörren.
ledsen, men jag har jour i helgen.
Kram Mamma

Hej mamma!
Det går inte i kväll, jag
måste hem till Emma.
James kommer också och vi
ska jobba med föredragen som
vi ska hålla i morgon…
Claire

Nu känner jag mig
Som en urusel mamma, Claire.
Vi borde ha en kväll i veckan då
vi talar om ditt skolarbete…
Mamma

Mamma!
Jag fattar inte hur du
kunde berätta en sådan sak
med en lapp på kylskåpet…
/Claire

Detta är ett par exempel på hur diskussionen med lappar fortgår i boken, där varje sida har den speciella post-it-gula färgen.
Jag erkänner att jag var väldigt skeptisk till den här boken först. Trodde det skulle vara någon form av lång berättande text med alla dialoger i form av post-it-lappar, men jag hade tydligen fel… varenda sida visade sig ju vara en lapp. Min första tanke var att författaren har känt sig pysslig, samlat ihop en hög med de små gula lapparna och Voíla! en bok.
Men jag tyckte verkligen om den. Det var kul att läsa om än lite sorgset, ett sannerligen originellt sätt att skriva en bok på. Trots de korta meddelandena mellan mor och dotter så förmedlas mycket mera än man kan tro, både känslor och tankar.
Varmt rekommenderad!

Betyg: ****


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tyckte också om den, även om den tog slut innan man hann blinka =) Men det var ändå inget negativt för det :P

2010-02-02 @ 20:38:53
URL: http://bokbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0