Mjau! 1 av Natalia Batista



Mjau! 1

Natalia Batista


Ville flyttar in. Vanilj badar. De leker och busar. Ville tröttnar och går på jakt efter nåt roligare…


En härlig manga för barn, absolut. Utformad efter svenska regler – den läses alltså inte bakifrån.
Men för äldre kan den kännas lite för tråkig. Det finns ingen spänningsfaktor, utan den är skriven riktad till barn som en annorlunda gullig sagobok. Lättläst och lite lagom rolig. Jag skulle vilja påstå att den passar utmärkt för tjejer som precis lärt sig läsa.
Söta karaktärer. Två katter som ibland framhävs i mänsklig form, dock med kattöron. Skriven i talspråk.
Om du har barn rekommenderar jag den. Men om du är över tretton och vill läsa en riktig manga, med spänning eller liknande, så är detta inte boken för dig. Då blir du nog besviken.

Betyg: ***


Kommentarer
Postat av: natalia

SV: Tack! A, samma här. Världens bloggtorka!!

2010-07-17 @ 08:52:50
URL: http://smartish.blogg.se/
Postat av: Anonym

den lånade jag idag :D jag ger: ***** stjärnor!!!

2011-04-07 @ 18:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0