Början på värmen av Pernilla Gesén



Början på värmen

Pernilla Gesén


Oskar har varit beredd hela sitt liv. Minsta förändring hos föräldrarna får honom att gå på helspänn. En dag gör socialen hembesök och Oskars liv förändras över en natt.
Vuxna har bestämt att Hanna ska bli frisk. Själv tycker hon att verkar lättare att kasta sig utför en klippa än att börja äta igen. Men något tinar i henne, börjar bli varmt, får henne att fortsätta kämpa.
Paulina tycker att hennes pappa är en svikare som har flyttat från familjen. Hon låtsas som att han är luft. Men hennes pappa ger sig inte och under fotbollsturneringen tvingas Paulina att lyssna.
Tessan och Set har varit tillsammans hur länge som helst och de är fortfarande lika kära! En kväll får Tessan veta något som kommer att förändra allt. Något så hemskt kan hon inte berätta för Set. Istället gör hon bort sig på Valborgsfesten …


Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här boken. Den var välskriven, det kan jag inte klaga på, men den kändes ganska trist att läsa. En anledning kan vara det eviga hoppandet mellan de olika karaktärernas berättelser. När det överskrider två – tre om författaren är riktigt duktig – parallella berättelser så tycker jag det börjar bli jobbigt. Läsandet känns hackigt.
Nu hade jag hört en del om denna serie innan jag läste boken också, så jag hade ganska höga förväntningar på den. Författaren tycks ha inriktat sig på just en läsarpublik som går i sjuan och det är möjligt att den passar den åldern bättre. Boken är bra, men lite tråkig.
Nej, den föll tyvärr inte mig i smaken.

Betyg: ***


Kommentarer
Postat av: custom essays

Tack för intressant information


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0