Bokbloggar goes Facebooking

Har sett att ett par bokbloggar dykt upp på facebook. Kan ju vara ett smart sätt om man vill nå ut till fler läsare, och säkert ett lite enklare sätt för läsaren att hålla koll på bloggarna man följer, när de postar nya inlägg etc. Om man har facebook, vill säga! Detta verkar ju dock växa lika massivt som twitter, myspace och alla andra liknande sidor som finns härute i cyberspace.
Följer ni några bloggar via facebook? Har ni facebook? Eller ni kanske använder något annat media, eller gör som jag och kör med det gamla hederliga sättet - skriver in bloggens adress i webläsaren och trycker på enter.
Men jag gillar idén att länka bloggen till facebook. Det är onekligen ett smart drag. Dock tror jag inte att det är något för Zirathi... jag känner lixom att jag inte riktigt skulle ha något att posta där annat än länkar till nya blogginlägg. Det skulle nog bli lite torftigt. Eller vad tror ni, mina kära läsare (som jag för övrigt knappt hör något från längre!)?

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har tänkt att skapa en "fansida" till min blogg men jag har ännu inte kommit så långt. Anledningen är nog den som du är inne på: vad ska man egentligen posta där förutom länkar till nya blogginlägg.



Vad jag bestämmer mig för återstår att se men vad jag med bestämdhet vet är att mitt företag som jag kommer att starta under aprilmånad kommer att finnas på facebook.



Jag har också märkt av att besökarna till bloggen har blivit färre och jag tror att det är vårkänslorna som har ramlat över människorna som hellre spenderar sin tid ute än framför datorn. Eller vad tror du?

2011-03-16 @ 20:16:24
URL: http://alkb.se
Postat av: Amelie

Jag funderade på det, men jag tror inte det.



Jag håller oftast koll på bloggarna via bloglovin.com, som är en jättebra hemsida!

2011-03-16 @ 20:37:29
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: naba

du har inte svarat

så jag undrar igen om jag vill beställa recension ex från bonnier carlsen vilket mejl ska jag skicka till?

2011-03-16 @ 20:59:59
URL: http://www.booksarelifes.devote.se
Postat av: jennifer

du vet att du kan göra så att varje gång du uppdaterar din blogg så kommer det upp på din facebook va?:)

2011-03-16 @ 21:51:00
URL: http://justmejennifer.blogg.se/
Postat av: Angelika V

Jag har en facebook, men använder den inte så mycket för egen del. Av nån anledning har det blivit så att folk hellre meddelar sig där än till en vanlig mejl, så det jag använder facebook till är att just kolla meddelanden från folk, eller bara rent allmänt se hur de har det.



För att det överhuvudtaget ska hända något på mitt eget konto, har jag fixat så att det automatiskt länkas från mina bloggar där när jag skrivit något nytt. Det är smidigt, för jag slipper tänka på det, det bara sköter sig självt :-)

2011-03-17 @ 10:27:30
URL: http://vittrantika.wordpress.com/
Postat av: Snöfrid

Yay! Kommentarer :D haha



Annika: Ja, det känns ju lite småtråkigt om man skapar en sida men sen inte har något direkt att skriva. Jag ska fundera lite till på det, kanske något jag gör efter att jag fått ordning här på bloggen o känner att jag har lite mer tid över.



Vad för sorts företag, om jag får lov att fråga? :)



Ahh vårkänslor. Det kan du nog ha rätt i. Skulle finnas något sett att koppla bloggen till den annalkande våren...



Amelie: bloglovin.com hade jag helt glömt bort, men det är ju oxå en bra sida! Det har du alldeles rätt i :) dock är jag själv väldigt dålig på att faktiskt utnyttja den.



naba: Jag ber så mkt om ursäkt isf, men jag har inte sett någon kommentar från dig tidigare?

Jag skulle råda dig till att maila pressansvarig hos Bonnier - du hittar mailadresser under "Press" på deras hemsida.



Angelika: Smart tänkt! :)

Jag använde inte min facebook vidare mkt tidigare heller, fast det har ökat nu. Tror det delvis har att göra med min sjunkande besatthet av twitter.

2011-03-17 @ 17:04:06
URL: http://fantasy03.blogg.se/
Postat av: jennifer

joo puls är den populäraste nattklubben i norrköping. Den tillhör hugos. förut va jag alltid på hugos men nu har de ändrat åldersgräns till 23 på de flesta kvällar o köpt puls för de andra över 18 :P.

2011-03-17 @ 22:03:00
URL: http://justmejennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0