Evig Natt av Michelle Paver



Evig Natt

Michelle Paver


Den stod fullkomligt stilla och iakttog mig. I ett enda skräckfyllt hjärtslag betraktade jag det våta runda huvudet och armarna som hängde längs sidorna, ena axeln högre än den andra. Jag kände att skepnadens vilja kom strömmande mot mig i vågor. Intensiv, orubblig, illvillig. En sådan illvilja. Ingen barmhärtighet. Ingen mänsklighet. Den hörde till mörkret bortom det mänskliga. Den var ursinne utan slut. Ett svart dränkande tidvatten.

Ännu en spökroman tänkte jag. Ja, men bättre än många andra. Jag blev engagerad i handlingen och läste sista halvan av boken i ett sträck. Man sugs in i handlingen och nästan ser och känner detsamma som huvudpersonen. Ett råd, lås dörren och dra för gardinerna innan du börjar läsa.

Betyg: ****

Gästrecensent:
Snowstorm


Kommentarer
Postat av: Tess

Låter intressant! Jag gillar serien Vargbröder av den här författaren så ska nog kolla upp denna bok också.

2011-09-25 @ 23:39:53
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Nyxea

Den var läskigt bra, en bok jag gärna läser om. Tror den är en av mina favoritböcker i år.

2011-12-06 @ 08:38:47
URL: http://nyxea.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0