Årsbyte med ett tack till Bokförlagen

Imorgon är sista dagen för år 2012, vi fortsätter lugnt och stilla in på nästa år utan vare sig världsundergång eller zombieapocalypse. Med skräckblandad förtjusning väntade folk på att något fruktansvärt skulle hända denna december. Men dagarna flöt på som vanligt, med en och annan plusgrad som hotade livet på stackars försvarslösa snögubbar, och Mayaindianernas väsen skrattade hånfullt åt nutidens befolknings lättskrämdhet.
 
Mängden utlästa böcker för min del detta år visade sig bli betydligt färre än jag hade hoppats. Läströttheten har utkämpat ett evigt krig mot studierna och filmerna. Jag har fallit tillbaka i min parallelläsning denna vinter så det bör komma ett par nya recensioner i början av året.
 
Hur har erat år sett ut?
 
 
Nu skulle jag gärna vilja dedikera ett par rader åt alla de bokförlag därute som, måhända, läser denna lilla blogg.
 
Kära bokförlag,
denna bokbloggande, språktokiga student har alldeles för mycket fritid och skulle hemskt gärna vilja hitta ett trevligt extrajobb. Kanske som översättare? Eller korrekturläsare? Mina språk är, förutom svenska, engelska och tyska.
Ni hittar min mailadress till höger, i marginalen.
 
Chansen är väl inte den största, men det skadar ju aldrig att göra ett försök! Jag vill även passa på att tacka så hemskt mycket för alla fina recensionsexemplar jag fått genom åren! De är alltid väldigt omtyckta. O min gästrecensent, Snowstorms vägnar kan jag även tacka för deckarna som ibland dykt upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0