White Xmas

Idag har det varit riktig snöstorm här. När jag klev ut genom dörren så försvann jag i knähög snö! Var bara att vända om och gå in igen för att byta till ett par höga stövlar. När jag sedan skulle ha ut snöskyffeln ur förrådet visade det sig att låset hade frusit så jag fick använda tändare för att få upp låset och förrådsdörren.
Men jag klagar inte! Älskar all denna snö och jag skulle bli så otroligt glad om vi kunde få en riktig vit jul i år. Det vore så härligt. Mysigt när snön ligger vit ute och hjälper till att lysa upp vintermörkret tillsammans med alla adventsstakar och stjärnor.
 
Såg sista delen i Twilight-sagan häromdagen och tänkte nu starta med att läsa böckerna. Jag kör lite omvänd ordning. Har även tänkt att jag ska läsa Blood Bound av Patricia Briggs, fortsättningen efter Moon Called. Sitta uppkrupen i en fåtölj, invirad i en filt med en kopp varm choklad och vinterkylan vinande utanför i mörkret - perfekt tidpunkt för att läsa om blodsugare och lurviga varulvar.
Har ni gjort upp någon läslista för vintern? Vilken sorts böcker tycker ni passar bäst under denna årstid?

Kommentarer
Postat av: Tika Vaala Ewenson

Skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka om snö :-)

Nej, jag har ingen särskild genre under olika årstider, läser det som faller mig in eller vad jag nu råkar ha hemmma ;-)

Svar: Det är vi och alla barnen som är glada åt snön ;)
Ja, det funkar ju det också så klart! Lite som en överraskning varje gång du ska läsa något nytt?
Snöfrid

2012-12-06 @ 08:56:27
URL: http://tikansskriverier.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0