Har man inget liv får man köpa ett som alla andra av Jonas Gardell

Har man inget liv får man köpa ett som alla andra
Jonas Gardell


Hur fångar man sin samtid med bara några få ord?
Villkoren är enkla: Du får inte använda mer än 140 tecken.
På det utrymmet ska du kommentera din samtid och samtidigt ge din publik dagens skratt.
Det där skrattet som förlänger livet.


Jag älskade den här boken. Kort och gott. Satte tänderna i den så fort jag hade den i handen och släppte sen inte taget förens jag läst ut den. Underhållande, med en så där alldeles lagom mix av sanning och genomtänkta lögner (som egentligen inte borde kallas för lögner utan snarare sanning med en lätt skruv), visar Gardell prov på en professionell twittrare – om man nu kan ge någon den titeln – och en fantastisk författare.
Läste boken undertiden jag solade på trädgårdens gräsmatta och måste erkänna att jag mer än en gång skrattade rakt ut. Det är helt enkelt en väldigt rolig bok som måste läsas och avnjutas. Varmt rekommenderad.

Betyg: *****


Kommentarer
Postat av: Becca

Älskar Jonas Gardell. Den där måste jag läsa!

Kika gärna in på min blogg också och läs om hur jag sedan barndomen har jobbat upp min självkänsla från minus till plus :) Kram

2012-07-03 @ 19:05:29
URL: http://crunchyspin.blogg.se
Postat av: Snöfrid

Becca: Det tycker jag! :) Skulle gärna kikat in på din blogg, men länken tycks inte fungera?

2012-07-06 @ 18:11:54
URL: http://fantasy03.blogg.se
Postat av: Linnea

Gardell hör till mina favoriter, men det var hemskt länge sedan jag läste något av honom. Jag vill läsa både den här och hans nyaste, som handlar om HIV-frågan.

Svar: Linnea: Jag fastnade för hans sätt att uttrycka sig redan vid den första boken jag läste av honom. Vill gärna oxå läsa hans senaste, den ges väl ut i två delar om jag förstått det hela rätt?
Snöfrid

2012-07-08 @ 19:51:08
URL: http://www.bokblomma.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0