Begravda elefanter av Al Pitcher

Begravda elefanter
Al Pitcher


Al Pitcher har en unik förmåga att betrakta omvärlden. Föremål och vardagliga situationer som vi andra bara passerar – där stannar Al upp, fotograferar och ger oss sin egen roliga och halsbrytande tolkning. Efter att man sett hans bilder kommer grå plaströr, kvarglömda kundvagnar och ensamma cyklar för evigt ha en ny innebörd.

Enkel och humoristisk. Det är hur jag skulle vilja beskriva denna bok. Med en bild och några enstaka ord lyckas Al Pitcher vrida en fullt vardaglig situation till något helt annat.
Jag fann inte alla bilder lika roliga, men så har det ju alltid med smak och synsätt att göra tror jag. Överlag gillade jag boken. Kul avkoppling när man inte orkar eller känner för att läsa sida upp och sida ner med text.

Betyg: ***


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0