Från besvärjare till aliens

Jag och en kompis var och såg Beautiful Creatures i början av mars. Vi tyckte båda om filmen, den var rolig och hade häftiga effekter. Dock blev jag lite besviken då det saknades en hel del från boken som jag gärna hade velat sett i filmen. Vart tog sången vägen? Varför kunde de inte höra varandras tankar? Det hela var lite hoppigt. Min kompis, som inte hade läst boken innan, uppfattade att det ibland var svårt att hänga med i vad som hände och varför.
Filmen var okay, men boken var fantastisk. Kanske gjorde detta att jag hade väldigt höga förväntningar på filmen. Men det var i alla fall roligt att se den.
 
Idag hittade jag ett kuvert med fribiljetter till en annan film i brevlådan...
 
 
The Host. Baserad på boken med samma namn skriven av Stephenie Meyer, författaren bakom Twilight-serien.
Jag har funderat fram och tillbaka på om jag vill se denna film och efter att ha sett trailern så bestämde jag mig för att jo, jag vill nog det. Därför var det lite extra roligt att bli överraskad med två fribiljetter till filmen.
Tack så mycket, Noble Entertainment!
Den här gången har jag inte läst boken innan så jag har inga direkta förväntningar. Men det ska bli spännande att se filmen. Får bli till att läsa boken i efterhand sen, lite omvänd ordning.
 
Ni kan läsa mer om filmen på SF bios hemsida.

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag har inte velat läsa boken bara för att jag inte gillar Twilight, men såg filmen och tyckte att den var riktigt bra och ser den gärna igen. Och nu får syrran som hon vill, jag ska läsa boken. :)

Svar: Hoppas du gillar boken lika mycket som filmen då! :) Twilight har jag inte lyckats få mig själv att läsa än - är inte fullt så imponerad av glittrande vampyrer - men någon gång i framtiden ska jag nog ge mig på den också.
Snöfrid

2013-04-03 @ 18:49:11
URL: http://ninasfilmochbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0