Beautiful Creatures av Kami Garcia & Margaret Stohl

Beautiful Creatures
Kami Garcia & Margaret Stohl


När sextonårige Ethan möter den nya tjejen Lena, inflyttad till lilla sydstatssamhället Gatlin, slår det gnistor. De dras obevekligt till varandra, men deras kärlek är farlig och hotar att avslöja mörka hemligheter ur det förflutna. En okänd värld av magi väntar på att slå klorna i Lena. Hennes kärlek till Ethan kan inte få fortsätta…
Men Ethan är beredd att göra vad som helst för att inte förlora Lena. Han tänker inte ge upp kampen mot de onda krafterna.


Den här boken överraskade mig. Positivt. När jag väl hade börjat läsa kunde jag inte lägga den ifrån mig. Jag var fast redan efter det två sidor långa första kapitlet. Berättelsen är stark och känsloladdad, men bjuder ändå till många skratt. Medan jag läste kändes det nästan som om jag hade slutit handen runt Genevieves amulett och själv blivit förflyttad till Gatlin. Jag läste inte boken, boken läste högt för mig.
Jag gillar att den är berättad ur Ethans synvinkel, vilket gjorde det hela än mer spännande. Som läsare var det lätt att leva sig in i situationen och förstå karaktärernas känslor.
En fantastisk bok helt enkelt. Jag spenderade flera timmar under ett par nätter djupt försjunken i den och jag ser verkligen fram emot att få läsa de följande delarna. Harry Potter möter Twilight, fast snäppet vassare. Ett måste att läsa.

Betyg: *****


Kommentarer
Postat av: Tika Vaala Ewenson

Den har jag varit frestad att läsa ett tag, och nu blev jag ännu mer sugen!

Svar: Tycker absolut du ska läsa den! :)
Snöfrid

2013-02-10 @ 15:57:09
URL: http://tikansskriverier.wordpress.com/
Postat av: Carro

Jag tyckte också väldigt mycket om den! :)

Svar: Det är en väldigt bra bok, ja. Får se om filmen lever upp till förväntningarna sen också.
Snöfrid

2013-02-10 @ 17:40:33
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Ella

Den tog längre tid att få mig fast, men jag tror mycket det beror på formatet,,jag läste som ebok på iPaden, för mycket som distraherar på den tyvärr...

2013-02-23 @ 16:53:52
URL: http://bokbild.wprdpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0