Tävling - Beautiful Creatures

 
Tillsammans med Nordisk Film tävlar jag ut 10 st biobiljetter till Beautiful Creatures. Allt ni behöver göra för att vara med i utlottningen är att lämna en kommentar under detta inlägg där ni svarar på följande fråga (tillsammans med namn och mailadress):
 
Om du var en besvärjare, vilken kraft skulle du helst vilja ha?
 
Låt fantasin flöda fritt! Skriv gärna ett inlägg i er egen blogg om denna tävling.
Ni har t.o.m. lördag, den 23 februari, på er att tävla. På söndagen drar jag 10 vinnare, vilka får en biobiljett var, som jag publicerar i ett inlägg här på bloggen.
 
Beautiful Creatures utspelar sig i den lilla sydstatsorten Gatlin, där alla känner alla och en hemlighet aldrig är särskilt hemlig.
Ethan Wate, en helt vanlig kille som spelar i skolans basketbollteam, drömmer om en flicka han aldrig träffat. Drömmarna är skrämmande verkliga och han börjar tro att han håller på att bli galen.
Men så en dag flyttar en ny flicka in i det lilla samhället. En flicka med långt mörkt hår och de grönaste ögon Ethan någonsin har sett. Lena Duchannes.
De båda dras till varandra och upptäcker snart en hemlighet som kan komma att förändra allt...
 
Läs mer om filmen på SF bio hemsida.
Min recension av boken hittar ni här.

Kommentarer
Postat av: Zachan

Har alltid velat kunna flyga (och har drömt om det otaliga gånger). En annan bra kraft att ha vore att veta om man kommer gilla en bok bara genom att hålla den i handen. Skulle hjälpa en att inte lägga ner onödig tid på böcker man ändå inte kommer gilla. Men det kanske blir tråkigt i längden? Att aldrig känna tjusningen och undran om man kommer gilla boken eller inte.

2013-02-14 @ 14:47:59
URL: http://zachanthewriter.blogspot.se/
Postat av: Malin

Vad kul!
Jag skulle vilja kunna få folk att glömma sina problem och ha roligt, är det något som en besvärjare skulle kunna göra? Jag hoppas det :)

2013-02-14 @ 16:35:47
URL: http://bokrecensionernu.blogspot.se/
Postat av: [Anna]

Jag skulle vilja kunna laga hål i själen. Jag ser och hör så mycket hemskheter folk säger och känner på inom psykiatrin att jag önskar många gånger att det gick att bota psyket men det enda man kan göra är lindra så att laga hål i själen vore en bra egenskap :)

2013-02-14 @ 17:10:26
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Emmy

Hej! Jag har just läst ut boken och jag älskade verkligen den.
Om jag var en besvärjare skulle jag vilja kunna flytta föremål endast med tanken. Man tittar på föremålet man vill flytta och tänker vart det ska hamna så förs föremålet dit.

2013-02-20 @ 17:21:01
URL: http://verbaetpictures.blogg.se
Postat av: Jossan

Jag skulle vilja bringa tur, att allt jag vill ha kommer i uppfyllelse.. Endast bra saker, inga dåliga..eller vara en häxa o vampyr för dom är coola ;) dock vill ja inte dricka blod som vampyr, ja kan leva på marabou :)

2013-02-20 @ 22:19:09
Postat av: K@ttis

Jag skulle vilja kunna healing om det nu räknas som en kraft..
För att hjälpa andra, främst djur då även dom behöver hjälp
vid sjukdom bl.a. :)

2013-02-20 @ 22:51:00
Postat av: Lisa

Hej! Jag är gärna med! Om jag var en besvärjare så skulle jag vilja ha kraften att kunna läsa fortare så jag hann med fler böcker (inga höga krav här inte, haha)!

2013-02-21 @ 16:39:53
URL: http://bladvandaren.blogspot.se
Postat av: Tobbe

Jag skulle vilja ha kraften att väcka de döda. Inte bara för att återuppliva de man saknar utan även kända personer som skulle kunna förbättra världen.

2013-02-21 @ 22:02:31
Postat av: Majsan

Jag skulle vilja ha kraften att få människor att tala sanning, jag tror att den kraften skulle kunna förändra världen och kanske skulle en hel del människor tänka efter innan de talade då. Tänk vad vi skulle kunna göra med exempelvis politiken!

2013-02-21 @ 22:09:47
Postat av: Tessans Bokblogg

Jag skulle vilja ha bra ämnesomsättning. Tänk att kunna äta vad man vill?! Nu räcker det att jag tittar på en chipspåse så går jag upp. En caster som kan äta vad hon vill och hur mycket hon vill...det skulle varit jag alltså, haha.

Nu är det så här att jag redan sett filmen. Men om jag vinner så vill jag gärna ge biobiljetten till min kompis som verkligen, verkligen vill se den! :D

2013-02-23 @ 13:43:39
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag skulle vilja kunna påverka känslor, göra ledsna glada

2013-02-23 @ 16:55:11
URL: http://bokbild.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0