Läsgodis

Choklad. Jag älskar verkligen choklad. Men trots detta har jag ett tillfälle då jag absolut inte kan äta choklad och det är medan jag läser. Jag skulle få panik om det blev bruna, kletiga fläckar på någon av de vita sidorna.
Men det finns som tur är mycket annat som jag tycker funkar bra som läsgodis. Vingummi, t.ex. Eller gélehallon. Trots att de är täckta av socker så tycker jag inte att det är så farligt. Det går att borsta av.
 
För min del är regeln att det inte får vara kladdigt. Jag är väl lite av en pedant när det kommer till mina böcker. Inga märken eller fläckar får förekomma. Därför inga hundöron och ingen choklad. Att dricka går bra så länge jag inte håller över boken - risken att spilla!
 
Hur ser ni på det här med läsgodis? Dela gärna med er av era tankar. Kanske ni inte äter överhuvudtaget medan ni läser? Eller kanske det finns somliga av er som helt enkelt inte bryr sig?

Kommentarer
Postat av: Tika Vaala Ewenson

Jag är rätt pedantisk i vanliga fall, men konstigt nog inte så mycket när jag läser ;-) Äter inte choklad nu längre undertiden, i tonåren brydde jag mig inte alls, men senare blev jag riktigt störd på att bli kletig om fingrarna om jag läser eller använder datorn. Äter inget annat godis (alls), däremot kan jag ta en smörgås och dricka te utan problem medan jag läser :-)

Hundöron bryr jag mig inte så mycket om, även om jag helst använder bokmärken så blir det ett och annat hundöra om inget bokmärke ligger i närheten. Skriver dessutom gärna i faktaböcker, tycker om att göra egna noteringar i marginalerna. Jag brukar säga att ju mer jag har "kladdat" i en bok, desto mer har jag älskat den! En helt tom faktabok, har jag i regel inte tagit till mig riktigt (dvs jag har inte stannat upp och tänkt till under läsningen, utan bara läst på utan egna reflektioner).

Skönlitterära böcker är det en annan sak med, dessa är jag mer försiktig med och skriver inte alls i dem :-)

2013-01-15 @ 19:00:59
URL: http://tikansskriverier.wordpress.com/
Postat av: Beate

Jag brukar inte äta så ofta när jag läser, det är ett heltidsjobb, men om det förekommer så är det oftast en kopp te som får följa med :) Och choklad är absolut förbjudet för mig med!! Gud vad jag skulle få ågren om det skulle råka hamna en fläck på sidorna...
SV: Tack så mycket! :D The Raven Boys är verkligen värd att läsa :)

2013-02-26 @ 19:59:49
URL: http://bokbeate.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0