Samtal med en chokladkaka av Martin Page

Samtal med en chokladkaka
Martin Page


När mina föräldrar lämnade mig ensam hemma på min födelsedag hade jag två alternativ. Jag kunde bli världsbäst på att ha tråkigt. Eller så kunde jag se mig omkring och upptäcka något utöver det vanliga. Som en talande chokladkaka…

En speciell och tankeväckande bok som lockar till ett leende.
Titeln i sig är rolig och fick mig direkt att höja på ögonbrynen, både frågande men också nyfiket. Jag gillade boken. Den är väldigt kort, men känns som en lång berättelse där man som läsare lär känna karaktären (eller karaktärerna, beroende på hur man räknar). Med sitt lättsinniga språk lyckas den ändå väcka tankar hos läsaren.
Även om den inte är menad som en barnbok så vill jag påstå att både vuxna och barn kan ha utbyta av att läsa den. Som vuxen kanske man ser det djupare planet i boken, men även som barn kan den vara underhållande. Det är i vilket fall en annorlunda berättelse.

Betyg: ****


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0